Bu ara çok deli şeyler öğrendim lan. Aslında çok deli, 10 numara müzik enstrümanları keşfettim. Belki bir çoğunuz çoktan beri biliyordunuz da benden sakladınız ama ben eninde sonunda öğrendim onları.

Biri ağız arpı (jews harp, mouth harp, khomus, ağız komuzu vs. gibi bir çok ismi var. Bkz: EkşiSözlük )
10 numara alet. Ağzına dayıyosun, ortasındaki teli gerip bırakıyorsuni o da ağzının içinde titreşerek boingboingboing ses çıkarıyo.
Eski şaman çalgısıymış, saykodelikmiş adamlar meğerse bu nasıl bi enstrümandır. Merak edenler araştırsın biraz, çok keyifli birşey.






Bir diğeri iste Theremin. Bak bu da 10 numara bişey, synthesizerin atası imiş, ben onların yalancısıyım. Modem gibi bi alet ama dokunmayınca çalışıyor. İlginç dimi? Elini uzaklaştırdıkça ton alıyosun. Bildiğin hayalet sesi gibi ses çıkarıyor. İlk kez Softa'da görmüştüm ama ne olduğunu anlamamıştım. Bunu da bir araştırın süper birşey. Araştırın deyip duruyorum ama muhtemelen siz zaten biliyodunuz bunları ve benden sakladınız. Alacağınız olsun.


Blogger tarafından desteklenmektedir.