Pek memnun olan yok burada hayatından. Herkes bir şekilde kaçmanın peşinde Türkiye’ye. Herkes dediğim oda arkadaşım Ali ve yan odadaki Sera. Yoo muhabbet etmedik, tanışmadık bile kızla ama tüm telefon konuşmaları aynen bizim odada. Kavga etmenin yanı sıra bi çok zaman da serzenişte bulunuyor telefonda.
Hiç bişey yapmadan haftasonunu geçirdim. Hakkaten bişey yapmadım, sigaram bittikçe tütün sardım, meyve yedim, arada peynir, çikolata ekmek falan. Çok kahve tükettim ama. Lan kahve hakkaten uykusuzluk yapıyormuş. C.tesi gece resmen 3 saat falan yatağın içinde boğuştum. Uyuyamadım. Hayal falan kurdum, şöyle olsa nasıl olur, böyle olsa nasıl olur gibilerinden. Eğlendim kendimce. Sonra öğlen kalkıp oyalandım, Ali hala uyuyordu ben de sıkıntıdan önce uyumayı denedim, olmadı. Telefondan oyun oynadım, kitap okudum. Deneysel bi kahvaltı ardından bilgisayar başında soliter. Bi insan soliterle bir günü nasıl harcar onu keşfettim.
Cumartesi evdekilerle, arkadaşlarla falan konuştum cepten. Çağla hastaymış, geçmiş olsun. Buraya gelecek başka bir arkadaşla konuştum. O yurtla falan uğraşmadan direkt olarak eve çıkacak. Dedim bana da yer ayır, bu kadar para verip bu yurtta kalmam ben. O da öğrenecek işte evin durumunu, vizesi şubat sonuna kadar çıkar heralde ve eğer müsaitse ben de aynen yanına yerleşirim. Ya da gider yurt olayını kendim hallederim. AED resmen tırtıklıyor yurt konusunda. Kaldığım oda 250€ etmez. Buraya gelirken AED ile gelmeyin!
Biraz da yaşam koşullarından falan bahsedeyim, merak edenleriniz vardır. Sinan’a göre 300 – 400’e, Ali’ye göre 550 – 600’e bir öğrenci geçinirmiş burada. Aylık tabiiki ve euro bazında. 180 yurda versen mesela, geriye yeme, içme ve ulaşım kalıyor. Ulaşım da dönemlik 128€ o da aylık 33 falan yapıyor. Ne etti? 215€ falan. Gerisi de yemene içmene kalmış. Ne kadar yersen o kadar harcarsın. Ama ortalama 200€’da yemen içmen tutar. Ne etti? 415€! Yani 415€ paran varsa biraz sıkarak yaşarsın burada. Sigara içersen günlük 3.5 (Winston) 100€ ona say. Tütün içersen Haftalık 7 – 8€ o da yaklaşık 30€ aylık yapar onu da ekle. Sigara içersen ortalama 550’ye (tam Ali’nin hesap) tütün içersen 450’ye (bu da Sinan’ın hesap) burada yaşarsın. Yani tabi sana kalmış. Starbucks’ta kahve, 1. Viyana’da yemek, diskoda takılma falan olayına girersen 1000’de harcarsın. Tutumunu bilirsen Ankara’da bir öğrencinin gideri kadar giderin olur. Alkolünü evde tüketirsin, yemeği evde yapar, arada bir dışarda yersin tamam işte.


Blogger tarafından desteklenmektedir.