"Başka koşullar altında tanışsaydık keşke" dediğiniz insanlar oldu mu? Benim olmuştu öyle bikaç tane. Sonra da düşündüm, ne değişirdi acaba başka koşullar altında tanışsaydık diye, çok ilginç şeyler geldi aklıma. Düşünsenize bir insanla tanışıyorsunuz ve hayatınız tamamen değişiyor. Şimdiye kadar aldığınız kararlar, yaptığınız şeyler, belki de tamamen yaşantınız, ilginç.

Örneklendirmeye çalışayım. Mesela Ankara'ya ilk geldiğim sıralardaki arkadaşlarımı bulmasaydım, şu an uyuşturucu müptelası, serseri, inek, derslerinde aşırı başarılı ya da kimseye sevgisi olmayan biri olabilirdim. Herşey mümkündü. Kişisel gelişimimde "onlar" çok kritik bir yerde duruyorlar. Şükranlarım hepinize sonsuzdur.

Duygusal gelişimimle ise gerçekten "keşke başka koşullarda tanışsaydık" dediğim bir insan oldu. Sanırım sevme kavramını ondan öğrendim ama epey uzunca bir süre o ateşin devam edip sonrasından hiç birşey hissetmemeye dönüşmesi üzücüydü. Dediğim gibi başka şartlar altında tanışmış olsaydık, hayatım tamamen farklı olabilirdi. Sana da şükranlarımı sunuyorum, Bilo'yu Bilo yapan insanlardansın, senin yerinde epeyce mühim.

Her zaman dediğim gibi, hepimizin karakterleri ayrı ama bu karakterleri oluştururken herkesin ilham aldığı, bir şeyler kaptığı insanlar, kitaplar, filmler, müzikler vardır. Yani insan birey olarak toplum etkileşimiyle bu hale gelmiş bir olgudur. Her ne kadar her insan birer özgün yapıt olsa da her zaman varolan varlıklardan esinlenip, onları harmanlayıp birey olur. Yani o kadar da özgün görmeyin kendinizi, dünyada varolan ve yolunuzun kesiştiği her şeyden birer parçasınız aslında sadece onları özünüzde nasıl harmanlarsanız o hale gelirsiniz. "Sen kimsin? sorusuna uzun uzun "ben annemim, babamım, okuduğum kitaplar, tanıştığım insanlar, izlediğim filmler, dinlediğim müzikler, yediğim yemekler vs vs" diye cevap vermektense sadece ismimizi söyleriz ya da üzerimize yapıştırdıkları etiketi (öğrenci, gezgin, avukat, doktor, baba, kardeş vs).

Tekrar okuyunca yazdıklarımı biraz karmaşık gibi geldi ama aslında çok basit. Siz şans eseri ya da sınırlarınızı zorlayıp siz olmuşsunuzdur. Doğduğunuz, yaşadığınız yerle etkileşmişsinizdir, böylelikle bir birey vasfı kazanmışsınızdır. Aslında çokta düşünmeye gerek yok, sonuçta yemek yiyen, sıçan, kendince fikirleri ve idealleri olan kişileriz. Tek temennim etkileştiğiniz şeylerden iyi şeyler kapmış olmanız ve bunu özünüzde iyi harmanlamış olmanız.

Seviyorum hepinizi.


Blogger tarafından desteklenmektedir.