İslamiyet'e inanan herkes kabul eder ki bu dünya insanları sınamak için yaratılmış ve biz de sınanmak için gönderilmişiz. Başımıza gelen irili ufaklı hoşnutsuzluklar, felaketler, kalp kırıklıkları vs hepsi Allah'a olan güveni tartmak için belli aralıklarla başımıza gelir, bazen bu ödül olarak bile gelir ki aynı metaneti iyilik, hoşluk durumlarında da koruyabilmemizi ölçmek içindir.

İnancı zayıf ya da olmayan birey, en ufağında bile isyan ederken direnci kuvvetli olan, büyük bir felakete kadar dayanır ya da her şeyin üst üste gelmesini bekler isyan etmek için. Sonuç olarak herkesin bir isyan eşiği var, dayanıklı olabilene ne mutlu.

Gelelim bana. Yıllardır en çok üzerime gelen imtihan sorusu parasızlık, ara ara evsizlik, maddi imkansızlıklar. Epey küçük yaşta başladığım bu derse, Çulsuzluk 101, 102, Parasız Hayatta Kalma Sanatı 201, 202, Kaynak Yaratma 301, 302, Parasız Düzen Kurma 401, 402 ve Arzuları Erteleme bitiriş teziyle epey yol katettim. Şu anda Para Bekleme, Para Kazanma konularında master çalışmalarına başladım. Hayatta çektiğimiz ÖSS, LYS, KPSS gibi bu da hiç bitmiyor. İsyan ediyor muyum? Asla! Hatta memnunum bu durumdan. Mükemmel bir ailem, candan dostlarım hatta kedi ve köpeğim var. Onlarla imtihan edilmektense parayla edilmeye razıyım, sıkıntı değil o kadar.

Allah'ım bana karşı imtihanın hep parayla olsun. En çok çalıştığım yer orası, neredeyse tüm soruları biliyorum, gözüm kapalı bile çözerim. Diğer yerlerden gelirse, çalışmadığım kısımlar olduğu için daha zor gelir.

Amin.


Blogger tarafından desteklenmektedir.